Fox International sürprizi
Son gelişmelere bakılacak olursa yazılım devi Microsoft’un internet kolu MSN, Türkiye’de ağırlığını hissettirmeye başladı. Şimdi de yüzde 1.6’sına 240 milyon dolar ödeyerek reklam anlaşması yaptığı Facebook’un Türkiye’deki satışlarını üstlenmeye hazırlanıyor. Türkiye’de MSN.com.tr, Messenger ve Hotmail pazarlanıyor.
Google’ın Türkiye ofisi online reklam alanında ciddi atakta. Google servisleri art arda Türkçe içerikle kullanıcıların karşısına çıkıyor. İnternete önemli yatırım yapan Fox International Türkiye’de çalışmalara başladı. Öncelik Myspace.com’un pazarlanması ve Türkçe arayüzle kullanıcılara ulaştırılması hedefleniyor.
Yahoo’dan Türkçe arayüz
Bir diğer yeni ekonomi devi Yahoo ise Türkçe arayüz çalışmalarını başlattı. Geçmişte Türkiye’den verilen reklamlara konulan 5 bin dolarlık alt limit dolayısıyla başarısız olan Yahoo daha ciddi yatırım peşinde. Tüm bu gelişmelerle birlikte dünyada internete yatırım yapan dört büyük grubun Türkiye’yi ciddi anlamda mercek altına almış olduğu görülüyor.
Online reklamların Türkiye’de toplam pazardan hâlâ çok düşük pay alıyor olması bu yatırımlarda önemli etken durumunda. ABD’de toplam reklam pazarının yüzde 7’si, Kanada’da yüzde 10’u, İngiltere ve Danimarka’da yüzde 8’i internete kaymış durumda. Türkiye’de ise bu oran yüzde 1’lerde seyrediyor.
2006 yılında 16-20 milyon dolar bir başka ifadeyle 19-24 milyon YTL’lik paya sahip olan internetin, içinde bulunduğumuz yıl önemli büyüme kaydetmesi bekleniyor. Google operasyonuyla birlikte bu rakamın 100 milyon dolarlar seviyesini aşacağı öngörülüyor. Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) ise, internetin önemli büyüme potansiyeline işaret ederek, bu alandaki reklam yatırımlarının 2007’de 140 milyon YTL’yi bulacağını öngörüyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder