30 Ağustos 2007 Perşembe

16 yaşında ve sorunsuz çalışan dizüstü


16 yaşında ve sorunsuz çalışan bir dizüstü bilgisayarın hikayesi. CHIP Online ziyaretçisinden anılar

CHIP Online notu:
3 Ağustos tarihinde yayımladığımız 18 yıldır tıklayan fare haberini okuyan CHIP Online ziyaretçilerinden Burhanettin Kuşhan bize kendi macerasını anlatmış. 16 yıldır kullandığı bilgisayarı hakkında anlattıklarını aşağıda okuyabilirsiniz:

Merhaba,
Belki biraz geç oldu ama,şimdi gördüm, "18 Yıldır tıklayan Fare" başlıklı yazınızda sizin de 10 yılı aşkın süredir kullandığınız bir donanımınız var mı diye sormuştunuz, ben de 16 yaşındaki sorunsuz çalışan laptopumun hikayesini sizinle paylaşmak istedim.
Modeli:
Samsung Note Master 386S/20.
Teknik Özellikleri:
20 MHz 386SX, 1.44 Floppy,2 MB RAM,Siyah-Beyaz LCD Ekran 640x480 çözünürlük, VGA,EGA ve MDA desteği, Seri,Paralel ve PS/2 port,80 MB HDD.

Laptopu ilk olarak İngiltere'de yaşayan bir akrabam 1991 yılında aldı, birkaç yıl kullandıktan yeni bir bilgisayara terfi etti ve bu laptopu ben ondan aldım. Bataryası artık çalışmadığı için atılmıştı, birkaç yıl kullandıktan sonra HDD de bir darbe sonucu bozuldu. Ben de sistemi Disketlerle çalıştırmaya devam ettim. En azından Prince of Persia oynanıyordu. Bu yıl ise bir Paralel Port ZIP 100 sürücüsü(1999 üretimi) aldım ve şimdi onu bir sabit disk gibi kullanıyorum. Tekrar Windows 3.11 çalıştırabiliyor ve diskete sığmayan oyunları oynayabiliyorum. Şu an onu daha çok eski oyunları oynamak ve Turbo Pascal ile program yazmak için kullanıyorum.

Çok eski bir Microsoft markalı seri faresi de var.

Resimleri aşağıda. Boot ederken, Windows açılırken ve Solitarie oynareken çektiğim resimler var. Faresinin ve kendisinin resimleri de var. Kameram bozuk olduğu için cep telefonuyla çektim, o yüzden biraz kötüler.

ZIP sürücünün resmini göndermedim, çünkü "sadece" 8 yaşında.

Saygılarla,
Hoşça kalın.

Burhanettin Kuşhan


Hiç yorum yok:

AyBEROZ

AyBEROZ
Alışverişin en güzeli