27 Temmuz 2007 Cuma

iPhone, şortların arasında satılır mı?



CEP TELEFONU HABERLERİ
iPhone, şortların arasında satılır mı?


Apple iPhone'un Türkiye'de satılacağı mağaza, Almanya'daki Karstadt'ın benzeri olabilir mi? Bilkom'un yeni yönetiminin başka planları var.Almanya'da Karstadt mağazalarının yetkilileri, Apple iPhone'un bu ülkedeki satışını gerçekleştireceklerini açıkladı. Hatlı ya da hatsız satılması konusunda bir açıklama yapılmayan ürünlerin, yılbaşından önce Hıristiyanların Noel alışverişine yetişecek şekilde mağazalarda yerini alması planlanıyor.
Karstadt mağazaları, yaz aylarında denizde kullanılan botlardan giyeceğe, dizüstü bilgisayara ve çamaşır makinesine kadar birçok ürüne yer veren bir mağazalar zinciri. Geçen sene ekonomik sorunlar yaşayan Karstadt, TÜBİTAK Tekstil Araştırma Merkezi (TAM) Müdürü Prof. Dr. Işık Tarakçıoğlu'nun geçen sene Akşam gazetesine verdiği ropörtajla Türkiye'nin gündemine de taşınmıştı; ama tekstil sektörünün Avrupa pazarında yer bulmasını sağlayacak bir satış kanalı olarak.
Türklerinaklında bu kadar tekstil odaklı yer etmiş bir mağaza zinciri Türkler tarafından satın alınsa ve Türkiye'ye de getirilse... Bununla da kalınmayıp, iPhone'un Türkiye'deki satışının da Karstadt üzerinden yapılmasına karar verilirse, Türkler, edinmek için kırılmasını bekledikleri iPhone'lara şortlarla futbol toplarının arasında da ilgi gösterirler mi acaba?
APPLE'IN BAŞKA PLANLARI VAR
Apple'ın yeni Türkiye Genel Müdürü Cömert Varlık, Suada'da akşam yemeği sonrası önüne koyduğum bu soruya, başka planlarını anlatarak yanıt verdi. Öncelikle, bu fantastik senaryoyu çok konuşamadığımızı çünkü Avrupa yönetiminin bile bu konuda çok net bilgiye sahip olmadığını not düşeyim. Ancak anladığım, Türkiye'de pek de böyle Salı Pazarı tarzına girmeyi düşünmüyorlar. Üstelik tam tersine, "lüküs mağaza" yönünde çok önemli adımlar atacaklar.
Apple, var olan altı mağazasının üzerine altı yeni mağaza ekleyecek. Modern ve yeni alışveriş merkezlerinde yer alacak bu yeni mağazaların üçü İstanbul'da, ikisi Ankara'da ve biri de Bursa'da olacak. İçlerinde en çarpıcısı, inşaatı süren İstinye Park'ta yer alacak.
Apple, daha önceki altı mağazasını da Apple Store konseptinin üst ucunda oluşturduğu için, Apple'ın kaliteli mağaza konseptine geçişte herhangi bir sorunla karşılaşmamış. Yurtdışında kalifiye olamayanların aksine, Türkiye'deki bütün Apple Store'lar bu yeni sınıflandırma için kabul görmüş. Apple, yeni mağazalarında Apple Premium Retailer (APR) olarak ifade ettiği lüks mağaza konseptini sürdürürken, Zincirlikuyu'da İstanbul Menkul Kıymetler Borsası'na (İMKB) giden yol üzerinde Kanyon'un ardından ikinci büyük mağazasını açacak olması da ilgi çekici bir gelişme. Üstelik ikinci mağaza, Kanyon'dakinden daha büyük ve borsaya daha yakın olacak.
Bu adımlar, iPhone'un gelmesi durumunda Türkiye'de APR konseptine daha yakın noktalarda satılacağını gösteriyor. Zaten Varlık da, "insanların Apple'ı yaşamasını sağlamak istediklerini" anlatırken, bu lüks olduğu kadar kapsamlı APR'lere işaret ediyor. Ben de Karstadt fantezisi için üstelemiyorum.
KATMA DEĞER, ÜRÜN TANITIMI
Apple'ı yeni dönemde Anadolu'ya açılma konusunda da son derece agresif bir tavır içinde göreceğimizi de yazabilirim. Bayileriyle çok yoğun bir harekat yürüten Apple, Apple'ı yaşatma konseptini hem bu bayi ağı üzerinden hem de bağlantılı etkinliklerle Anadolu'ya da taşıyacak.
Burada Koç Bilgi Grubu Genel Müdürü Mehmet Nalbantoğlu'nun katma değerli çalışma tarzına sürekli yaptığı vurguyla bağlantılı olarak Varlık'a bir soru yönelttim. Daha önce Microsoft, HP ve diğer birçok şirket katma değerden bahsettikten sonra bayilerini "iş ortağı" olarak anlamaya başlamış ancak kutuyu satıp parayı cebe koymak yerine çözüm üretmeye dayanan bu sistem genellikle bayilerden tepki görmüştü. Dolayısıyla katma değerin ne olacağı önem taşıyordu.
Bu sorunun yanıtını, Apple IMC Satış Müdürü Fikret Ballıkaya, "ürünlerin bilinirliğinin artması" sözleriyle yanıtladı. Genel Müdür Varlık'ın bunun üzerine ekledileri yanıtı tamamladı. Apple'ın nasıl bir şirket olduğunu anlatabiliriz ama bu her iki tarafa da bir fayda sağlamıyor. Önemli olan, ürünlerin bilinirliğini ve ne işe yaradıklarını anlatmak.
Bu kadar konuşmanın ardından bize düşenin, sonbaharda İstinye Park'taki dev mağazanın açılmasını beklemek olduğuna karar verdim.

Hiç yorum yok:

AyBEROZ

AyBEROZ
Alışverişin en güzeli